Infiintare Reprezentanta straina in Romania

Infiintare Reprezentanta straina in Romania

PROCEDURA DE AUTORIZARE PENTRU FUNCTIONAREA IN ROMANIA A REPREZENTANTELOR FIRMELOR STRAINE

Conform legii, societatile comerciale si organizatiile economice straine pot avea reprezentante in Romania pe baza de autorizatie eliberata, in acest scop.

De asemenea, societatile comerciale sau organizatiile economice straine pot fi reprezentate in Romania, pe baza de contract, si de birouri romanesti, inclusiv cele infiintate din initiativa proprie.

Pasi ce trebuiesc urmati inaintea depunerii dosarului:

1. Achitarea taxei de reprezentanta de 1.200 USD – in lei la cursul BNR (taxa pentru autorizatia de functionare pe un an de zile) in contul trezoreriei din sectorul unde va avea sediul reprezentanta.

2. Adresa oficiala catre Directia Generala a Finantelor Publice ( D.G.F.P. ) – Serviciul Reprezentante, prin care se solicita confirmarea primirii sumei; adresa si copia dupa OP se depune la registratura.

3. D.G.F.P. emite o adresa catre trezoreria de sector (sau judet) , cu care solicitantul trebuie sa se deplaseze la trezorerie pentru a i se confirma primirea platii taxei de reprezentanta.

4. D.G.F.P. – Serviciul Aplicarea Conventiilor de Evitare a Dublei Impuneri si Reprezentante Straine (in provincie – Administratia Financiara Judeteana), elibereaza un certificat de plata care atesta achitarea taxei de functionare.

5. Intr-o ultima etapa se va intocmi dosarul in vederea autorizarii functionarii reprezentantei, cu urmatoarele documente:

  • cererea de eliberare a autorizatiei taxei de reprezentanta, in care societatea comerciala sau organizatia economica straina care solicita eliberarea unei autorizatii de reprezentanta va mentiona: sediul social, obiectul activitatii reprezentantei, durata de functionare, numarul si functiile persoanelor propuse a se incadra la reprezentanta si va atasa acestei cereri o serie de documente;
  • certificatul de plata;
  • procura privind reprezentantii desemnati sa angajeze valabil societatea, in original + traducere legalizata;
  • statutul firmei-mama in original (copie legalizata) + traducere legalizata;
  • certificat de la camera de comert si industrie din orasul in care-si are sediul firma – mama, in care se certifica denumirea, capitalul social, reprezentanti, obiect de activitate (in original + copie legalizata);
  • scrisoare de bonitate de la banca prin care firma-mama isi desfasoara principalele operatiuni;
  • contract de inchiriere pentru sediul reprezentantei din Romania.

Dosarul cu documentele mai sus aratate se va depune la Ministerul Economiei si Comertului Directia Generala Politici Comerciale,.
Termenul de eliberare a autorizatiei de functionare a reprezentantei este de 30 zile de la data depunerii documentelor.

Orice persoana juridica straina care are o reprezentanta autorizata sa functioneze in Romania, are obligatia de a plati un impozit annual.
Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro, stabilita pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ziua in care se efectueaza plata impozitului catre bugetul de stat.

Pentru închiderea unui birou de reprezentanţă, documentele necesare sunt:

  • adresă de solicitare, din care să rezulte data închiderii biroului;
  • copie a unui document eliberat de Direcţia Generală a Finanţelor Publice, din care să rezulte că biroul nu are obligaţii fiscale;
  • copie a ultimei autorizaţii de funcţionare.