Schimbare sediu social
Schimbarea sediului social se impune intr-o serie de cazuri, dintre care mentionam cazul expirarii termenului de valabilitate a actului de detinere a spatiului in care societatea are inregistrat sediul la Registrul Comertului. Schimbarea sediului unei societati comerciale are ca efect eliberarea de catre Registrul Comertului a unui nou certificat de inregistrare al societatii cu noul sediu.
O societate comerciala poate detine spatiul destinat sediului social prin:
– contract de vanzare-cumparare, contract de schimb, contract de donatie ( sponsorizare), autorizatie de constructie ( impreuna cu procesul verbal de recepţie a construcţiei ) in cazul in care societatea este proprietara a acelui spatiu;
– contract de închiriere, contract de subinchiriere, contract de comodat.
In acelasi spatiu pot stabili sediul social mai multe societati daca este îndeplinita cel putin una dintre urmatoarele conditii:
a) imobilul, prin structura lui, permite functionarea mai multor societati în încaperi diferite;
b) cel putin o persoana este, în conditiile legii, asociat în fiecare dintre societati
c) daca cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeaza a fi sediul societatii
Pentru schimbarea sediului social sunt necesare urmatoarele documente
- Certificat de inmatriculare (original);
- Ultimul act constitutiv actualizat al societatii (original);
- Actul de spatiu(copie)
- In cazul in care contractul de inchiriere( subinchiriere ) este incheiat cu un proprietar persoana fizica acesta trebuie inregistrat la AdministratiaFinanciarapentru luarea in evidenta.
- In cazul in care contractul de inchiriere( subinchiriere ) este incheiat cu un proprietar persoana juridica nu este necesara inregistrarea acestuia la Administratia Financiara, fiind suficienta simpla semnare si stampilare a acestuia.
- In situatia in care spatiul destinat sediului social este un apartament intr-un cladire de locuinte ( bloc ) este obligatorie obtinerea acordurilor de functionare , si anume :
- Acordul Asociatiei de Proprietari / Locatari , reprezentata de catre Presedintele Asociatiei;
- Acordul proprietarilor vecini direct afectati de rezultatele activitati pe care urmeaza sa o desfasurati, si anume, vecinul de sus/jos/stanga/dreapta.
Serviciile pentru inregistrarea acestei mentiuni, includ :
- redactarea si atestarea contractului de inchiriere ( subinchiriere ) sau a contractului de comodat pentru spatiul destinat noului sediu social;
- conceperea si redactarea Hotararii Adunarii Generale a Asociatilor / Deciziei Asociatului Unic;
- conceperea, redactarea si atestarea actului aditional la actul constitutiv;
actualizarea actului constitutiv al societatii in conformitate cu ultimele modificari.